Expeditie in Pyjama en spannende scooter verhalen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maartje Dis - WaarBenJij.nu Expeditie in Pyjama en spannende scooter verhalen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maartje Dis - WaarBenJij.nu

Expeditie in Pyjama en spannende scooter verhalen

Blijf op de hoogte en volg Maartje

26 September 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dear all,

Ik zie dat het alweer een hele tijd geleden is dat ik iets gepost heb! Ik eindigde mijn vorige waarbenij.nu met het plan om naar Tioman te gaan. Dit is uiteindelijk niet helemaal gegaan zoals gepland. We kwamen er die week achter dat we de laatste ferry niet meer zouden halen. Toch maar gewoon gaan en we zien wel als we aankomen. Hier bij een tourist agency nog iets leuks kunnen regelen. We zijn uiteindelijk op Pulau Besar terecht gekomen. Een klein eilandje, waar, tadaaaaaaaaa: expeditie robinson is opgenomen!! Het was wel echt het ultieme relax weekend, want naast de 3 resorts op het eiland is er niets. Hele dag op het strand liggen, al hebben we wel heel actief een half uur de berg op gelopen. We wilden onze eigen expeditie robinson maken, maar dan in pyjama’s, geen succes dus maar weer terug. ‘s Avonds braaf om 10 uur ons bed in en de volgende ochtend om half 10 weer aan het ontbijt buffet, waar het eten voor het leven was. De meesten hebben de fotos al op FB gezien, dus jullie weten hoe het eruit zag!

De weken erna gewoon weer werken, uitgaan en gezelligheid. Niet veel bijzondere dingen om over te schrijven. Behalve dan dat ik mijn bus gemist had naar Penang. Een eiland aan de west kust.
Op vrijdag ochtend zou ik om kwart voor 8 de bus naar Penang nemen. De avond ervoor had ik een verjaardag van een collegaatje en dat werd toch iets later dan verwacht. Om 8 uur werd ik wakker en… tja, toen was het al te laat. Als een gek wat spullen bij elkaar gestopt in een tas en naar het busstation gegaan. Hier een nieuw ticket gekocht en alsnog gegaan. Voor de bus weg reed was ik al in slaap gevallen, halverwege even wakker geworden en geconstateerd dat er iemand naast me zat en daarna weer verder geslapen. Daarna nog de local bus naar little india/china town genomen en opzoek naar een hostel. Uiteindelijk niets kunnen vinden, maar gelukkig hadden de andere meiden, die de volgende ochtend om 6 uur zouden aankomen, een nacht extra geboekt zodat ze na de bus reis meteen konden douchen en slapen. Ik dus hun kamer snel in gegaan en heerlijk even geslapen. Daarna voor Merel en mij voor de andere 2 avonden een bed geboekt in het hostel ernaast.
Vrijwel meteen weer iemand ontmoet en naar een of ander chinees ritueel gekeken. Ze hadden een stapel papier geld en dat gingen ze, nadat ze met wierook stokjes gingen zwaaien en bidden, in de brand steken. Uiteraard ook heel vrolijk met de wierookstokjes mee gedaan en daarna toegekeken.
Tijdens het kijken naar het ritueel kwamen er nog 2 Nederlanders bij staan en zijn we met zn 4en gaan eten. Terug bij het hostel nog wat drankjes gedaan en nog meer mensen ontmoet. ’s Avonds met zn allen uitgegaan en om half 4 kwam Merel aan. Wij zaten toen nog ergens wat te eten, maar ze heeft het kunnen vinden. Op naar de kamer en nog even wat slapen, voordat de andere kwamen om 6 uur, niet dat ik daar heel veel van mee had gekregen, want ik lag ondertussen al in een coma!

De volgende dag hebben we scooters gehuurd. Wel 10x uitgelegd gekregen hoe we een scooter moeten rijden, want hij vertrouwd het toch niet, blonde meiden op scooters. Loes, een van de Nederlandse meisjes van de avond ervoor ging ook gezellig mee.
Eerst helemaal naar een strand aan de andere kant van het eiland gereden, maar dat viel een beetje tegen. Daarna zijn we naar de grootste budisten tempel van Maleisië gegaan. Hier nog wat wensen aan de wensen boom gehangen en weer terug naar het hostel. Lekker gedoucht en met zn allen weer gegeten en daarna wat drankjes gedaan.

De volgende ochtend wilden we naar het National park, om daar 2,5 uur te gaan lopen en vervolgens uit te komen bij een heel mooi strand. Het had alleen geregend, dus leek het ons geen goed plan om dit op onze slippers te doen. Dan nog maar een dag op de scooters. Dit was geen succes. Eerst 2 uur omgereden, omdat we verdwaald waren, aangehouden worden door de politie, een scooter ongeluk en een scooter die het begaf. Niemand had natuurlijk zn rijbewijs bij zich, dus ja, niet heel slim. Fieke heeft mij snel haar telefoon gegeven waar een foto van haar rijbewijs op stond, dus dat telde. Voor de andere 3 scooters wilde hij 300 ringit (75 euro) per scooter hebben. Na 20 minuten lief lachen en het heel dom spelen dat we eeeecht niet wisten dat je een rijbewijs mee moest hebben, want ja, dat hoeft in Nederland natuurlijk niet, heeft hij ons laten gaan. Pfieeeuw! Daarna is Fransisco, een Amerikaans jongen die ook met ons mee ging, tegen een auto aangereden. Gelukkig viel de schade mee dus kwamen we daar ook nog goed vanaf.
Daarna zijn we opgesplits en zijn een paar terug richting het dorpje gereden en de rest naar de snake temple. Hier slapen gewoon slangen in de tempel en is het de gewoonste zaak van de wereld. Ik was heel blij met mijn 10x zoom op mijn camera! Daarnaast kon je naar een soort slagen tuin gaan en dat met heel veel angst ook gedaan. Nog een slang van een paar meter lang en 15 kilo zwaar geaaid en vast gehouden met zn allen. Krijg er nog kippenvel van.
Daarna op weg naar een fishing village. Deze niet gevonden, dus ergens maar gewoon aan het water gezeten met een cocosnoot. Nu kwam het punt dat een scooter niet meer wilde starten. Ik samen met Lian toch snel terug gereden, want ik moest alweer met de bus terug naar KL. Samen met Veerle de bus terug en we hadden beiden 2 stoelen voor onszelf, dus heerlijk languit gelegen en geslapen. Wat goed uitkwam, want ik kwam om 3 uur ’s nachts terug en 2 uur later ging de wekker alweer om te werken.

Lekker weekje gewerkt weer en het weekend de verjaardag van Lian gevierd. Verder nog wat geskyped met mensen thuis, wat ook wel weer heel gezellig is! Deze week had ik de hele week ochtend dienst, dus dat betekent 5 uur de wekker! Moet eerlijk toegeven dat dat toch wel heel lastig word op dag 4. Morgen dag 5 en daarna weer lekker 2 dagen vrij! En.. Femke komt gezellig een dag langs. Nog 2 nachtjes slapen en dan komt ze vrijdag eind van de middag/begin van de avond aan. Dan blijft ze hier 1 nachtje slapen en de volgende dag om 11 uur ’s avonds vliegt ze weer terug naar het, van horen en zeggen, regenachtige Nederland.

Krijg wel weer helemaal het reis gevoel terug als ik dan alleen ergens in het weekend ben. Helaas is het dan maandag weer serieus terug op stage en is dat reisgevoel ook in 1 klap weg!
Verder is het echt nog steeds heel leuk hier! Leuke stad, leuke mensen en een stuk lekkerder weer dan daar in NL ;)
Dat was het wel weer voor deze keer, ik ga slapen, want morgen laatste dag vroeg op!

Slaap lekker! xx

  • 26 September 2012 - 15:46

    Femke:

    See you Friday!!! xxxxx

  • 26 September 2012 - 17:36

    Huib:

    Na al het skypen wisten we al een heleboel maar leuk het nog een keertje te kunnen lezen. Doe vrijdag de groeten aan Femke. En bedankt voor het mailen/skypen/FB met Ymke.

  • 26 September 2012 - 17:40

    Lolotte:

    Jammer dat je niet elke week zo'n leuk tripje kan maken :) Slaapplek voor Femke is gelukt begrijp ik? x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 29616

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Stage in Maleisië!

27 December 2012 - 01 Februari 2013

Thailand en Bali met Ymke!

27 September 2010 - 29 Januari 2011

Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam & Singapore

Landen bezocht: