Roze taxi's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Dis - WaarBenJij.nu Roze taxi's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Dis - WaarBenJij.nu

Roze taxi's

Door: Maartje van Dis

Blijf op de hoogte en volg Maartje

28 September 2010 | Thailand, Bangkok

Ik heb een goede vlucht gehad. Iets te laat vertrokken, omdat iemand te laat was, maar alles is goed verlopen. Mijn buurman was een Argentijn (Mariano) die nu in Italie woonde en voor zijn sieradenlijn naar Thailand ging. Heel gezellig mee gepraat, maar daarna toch even lekker een filmpje gekeken (Letters to Julliet).
Mariano was al vaker in Bangkok geweest, dus ik kon achter hem aan hobbelen richting de bus die me naar Khao San Road vervoerde. Bij mijn eerste stap naar buiten merkte ik meteen hoe warm het was!
Gelukkig had de bus airco! :)

Het is misschien niet het eerste wat men opvalt, maar mij wel; Roze Taxi's! En dan niet licht roze maar fel fuchia roze taxi's! Zou me als taxichauffeur kapot schamen, maar het valt wel op.
Verder heb ik ongeveer 5 taxi's en 6 gewone auto's naast de weg gezien. De Thaise ANWB doet hier goed zaken!

Daarna aangekomen op Khao San Road afscheid genomen van mijn Argentijnse vriend en opzoek naar het hostel. Eerst 5 minuten een beetje verdwaald rondgelopen en besloot toen toch maar te gaan vragen aan mensen of ze wisten waar het was. Niemand had er ooit van gehoord en zelfs de politie niet. Nou dan niet!
Opzoek naar wat anders. De eerste 3 guesthouses waren vol, in de 4e, misschien niet de mooiste, waren er nog 2 kamers vrij. 1; een hokje met een bed en verder niet veel loopruimte en de 2e iets groter, maar ook wel iets duurder. Toch maar genomen!
De kamer was echt snikheet, dus alles uit mijn tas op mn bed gegooid en daarna snel weer terug naar beneden gegaan!
Daar even een sapje gedronken en opzoek naar een internet cafe.

Het internet cafe liet even op zich wachten, want ik werd door een mannetje van de touristinformation van de regering aangehouden. Die regelde meteen een prive tuk tuk voor 20 bath voor me die me naar wat plaatsen bracht. Voordat ik het wist zat ik erin en kon ik niet meer terug!
Ik heb 'The Big Buddha' en de 'Lucky Buddha' gezien. Daarna nog even langs de touristinformation gegaan, waar je niet vanaf komt! In totaal heb ik er 4 fotoboeken moeten bekijken en begonnen ze allemaal reisschema's voor me te maken. En natuurlijk als ik meteen boekte 20% korting!! Het is me toch gelukt om weg te komen met de smoes dat ik net was aangekomen, moe was en dat ik morgen wel terug zou komen (not!).

Daarna had mn tuk tuk chauffeur nog een plaats voor me, maar mn buik knort en mn slaap begint te komen, dus ik heb hem vriendelijk gevraagd om terug te gaan naar Khao San.

Snel even het internetcafe ingedoken, het thuisfront gemeld dat alles goed met me is en mn blog up to date gehouden!

Nu snel mn spullen op mn kamer droppen en daarna snel een hapje eten!

Liefs, uit het mooie, maar zeeeer warme Bangkok!

  • 28 September 2010 - 11:44

    Naamgenootje:

    Wat goed dat je heelhuids bent aangekomen! Het is daar echt wel snoei heet hè;). Geniet ervan daar, hopelijk vind je snel een leuk groepje mede-reizigers (dat komt VAST wel goed:D). Dikke kus vanuit het regenachtige, saaaie Nederland... i'm jeleous of you!!! x

  • 28 September 2010 - 11:55

    Femke:

    Je bent er!!! Heel veel plezier! Kus

  • 28 September 2010 - 11:57

    Lisa Hissink:

    Maart, wat leuk! Ik ga je lekker volgen! (: Je bent alleen gegaan toch? De laatste tijd had ik je helemaal niet meer gesproken! Hoe ziet je reis er nou uit? Ik ga zaterdag als het goed is naar Oostenrijk ,het plan was vorig weekend .. maar er lagnog niet genoeg sneeuw! Geniet ervan, xxxx

  • 28 September 2010 - 12:02

    Pien:

    Nou, dat is wel lekker opvallend, roze taxi's!
    xx

  • 28 September 2010 - 12:11

    Bobby:

    Maartje, dacht laatste nog aan je... Ben blij dat je bent aangekomen! Ben je jaloers op je letters to Julliet.. hahahaa.. hoopte dat ik die kon zien in het vliegtuig.. maar helaas! Veeel plezier!

  • 28 September 2010 - 12:12

    Bobby:

    Wij zitten trouwens echt omgekeerd in tijdzone.. zie nu dat het bij jou.. 10 over 7 is.. ik ben laat voor school! ;-S

  • 28 September 2010 - 12:12

    Emma:

    hahaha dat zie jij natuurlijk weer, roze taxi's!:p klinkt nu al lekker tropisch, wij hadden vanochtend lekker regen (muaha ben je jaloers?!). Hoe lang blijf je nog in Bangkok?

  • 28 September 2010 - 12:26

    Lolotte:

    Fijn je even gesproken te hebben.Aan die warmte zal je zeker moeten wennen :) Komt vast wel goed. Veel plezier verder! Kus

  • 28 September 2010 - 12:56

    Petra Geel:

    Fijn liefje dat je goed bent aangekomen en dat je nu al een leuke vriend hebt! Houwen zo, veel plezier en aan die warmte wen je zeer snel. Liefs

  • 28 September 2010 - 13:54

    Nadia:

    Hee Maartje,

    Fijn om te lezen dat je daar veilig bent aangekomen! Heeel veel plezier en we lezen je verhalen hier wel!!

    Xxx

  • 28 September 2010 - 14:02

    Jorran:

    Ah wat braaf! Meteen ons laten weten dat het goed gaat! ;) Veel plezier in Bangkok! Er is daar echt zó veel moois te zien! :)

  • 28 September 2010 - 14:44

    Carine:

    maart nog een tip...

    the grand palace is altijd gesloten of afgebrand(volgens die mannetjes) maar geloof er niks van.... ze willen je langs allemaal winkels brengen waar ze je vriendelijk dwingen wat te kopen

    laat je met die tripjes vanaf khoa san road niet afzettenniet meer dan 550bht voor een dagtrip betalen. en ayuthaya is een beetje heeeeeeeeeeeeel saai;-)

    verder patpong en mbk shoppingcenter/siam paragon niet overslaan;-)

    heel veel plezier!!!

  • 28 September 2010 - 15:17

    Huib:

    Toeristen mannetjes van de regering?? Gewoon mannetjes die provisie willen vangen!!
    Vraag morgen nog maar eens aan een ander, misschien weten ze dan wel waar het hotel is dat je had geboekt.
    Veel plezier daar.

  • 28 September 2010 - 15:26

    Ineke:

    he Maartje,
    heel veel plezier op je mooie reis!!!
    liefs Ineke

  • 28 September 2010 - 17:57

    Winant:

    Hé ik wilde jou nog even heel veel plezier wensen op je reis! ik houd je blogs in de gaten!

    Groeten!

  • 28 September 2010 - 18:01

    Jip:

    heey, haha tof dat je in Thailand zit en wat goed dat je de TAT heb weten af te schudden... ik kwam er zelf een paar honderd euro armer vandaag :( wist ik veel..
    Owja aan het het einde van Khao San Road, straat rechts van de burger King zit het Sweety Guest house heel geodkoop en simpel maar wel goed ;)
    Have fun x

  • 01 Oktober 2010 - 10:21

    Sonja Bekenkamp:

    Maartje,
    je kunt ook heel makkelijk met de (bus)boot naar allerlei bezienswaardigheden in Bangkok. Opstapplaats is dicht bij Khao San.
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam & Singapore

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2011

Back home..

25 Januari 2011

Jungle Avonturen

02 Januari 2011

Back in Thailand

29 December 2010

Vietnam

28 November 2010

Van Camodja naar Vietnam
Maartje

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 2169
Totaal aantal bezoekers 26956

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Stage in Maleisië!

27 December 2012 - 01 Februari 2013

Thailand en Bali met Ymke!

27 September 2010 - 29 Januari 2011

Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam & Singapore

Landen bezocht: