Let's start with Thailand - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Maartje Dis - WaarBenJij.nu Let's start with Thailand - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Maartje Dis - WaarBenJij.nu

Let's start with Thailand

Blijf op de hoogte en volg Maartje

01 Januari 2013 | Thailand, Surat Thani

Toch maar weer even een verslagje :)

Na een redelijk heftige laatste week in Kuala Lumpur is het dan eindelijk tijd om nog een paar weken te gaan reizen!! :D
Ymke kwam aan in KL en meteen de volgende dag door met de bus, vliegtuig, bus, boot en taxi naar Koh Samui. Hier was de volgende avond meteen de Full Moon party op Koh Phagnang! Iets te veel buckets gedronken en toen waren Ym en ik elkaar kwijt. Ym moest daarom een nieuw bootticket kopen, want we waren zo slim geweest om mij beiden tickets te geven voor de terug weg. De volgende ochtend toch wel wat brak, dus lekker geslapen in de zon op het dak van ons hostel en ‘s avonds natuurlijk een heerlijke massage genomen en alles lekker laten kraken, zo hard dat de masseuses er om moesten lachen.

Ondertussen was Fieke ook alweer aangekomen en was het tijd voor NYE op Koh Phagnan. Vanwege de vrolijke regen duurde het wel even voordat we er waren. De taxi kwam 2 uur later en de boten gingen niet vanwege de storm. Snel naar de volgende pier waar dan de ferry zou komen. Met zn allen in een overvolle tuk tuk en daarna stonden we mooi vooraan de rij. Dat betekende wel dat we voor het vermaak van de groep moesten zorgen, dus liedjes zingen met onze engelenstemmetjes! Lucky us, er kwam een vent naar ons 3en toe die ons op een andere boot heeft gesmokkeld (naja koste wel weer 25 euro extra). Dus toch nog op naar Koh Phagnan en net op tijd voor het vuurwerk om 12 uur. De mensen die hebben moeten wachten op de ferry waren te laat…
Zware dag erna, dus slapen, massage, eten en slapen. Zo vermoeiend dat Fieke dr wekker verkeerd had gezet, zich verslapen had en bijna dr boot had gemist, maar gelukkig toch net optijd.
Wij dan ook maar ons bed uit, want het was tijd voor onze daytrip. Olifanten rijden, op de foto met een tijger en best of all, de jeepride. Met onze beste chauffeur Sid zaten we met zn 5en op het dak (waar je normaal met 2 of 3 kan zitten). Russia onze guide hing aan de auto en daar gingen we. Heel veel gegil, gekrijs en gelach, maar wel heel leuk! Wel bont en blauw van de auto afgekomen, want tja,2 of 3 is geen 5!

Voglende dag naar Koh Tao, als een van de enige nog een kamer kunnen vinden, de rest kon naar een ander deel van het eiland. ‘s avonds meteen naar Castle party wat 3x per maand is en ge-wel-dig schijnt te zijn, samen met 3 jongens uit ons guesthouse. Was best gezellig, maar niet zo geweldig…
De volgende dag maar met 2 van de jongens met de boot naar een ander eilandje gegaan en daar lekker op het strand gelegen. ‘s avonds weer terug en hele lekkere bbq gehad.

Volgende dag maar eens een poging op de scooter wagen. Doodeng! Verschrikkelijke wegen, steil omhoog en omlaag. Uiteindelijk dan toch bij het mooiste strand van koh tao uitgekomen. Nog opzoek gegaan naar een viewing point, de eerste niet kunnen vinden natuurlijk, de 2e was echt helemaal niets. Dan niet. Dan gaan we maar weer eten met zn allen.

De volgende dag een poging tot duiken. Helaas was er een stroming waardoor er heel veel alg in het water was en er misschien zo’n 3 meter zicht was. Daarom natuurlijk weer de groep kwijt geraakt, maar die kwamen vrolijk terug zwemmen om ons te zoeken 
Dan kwam het betalen van de duiken. Eerst maar even pinnen. Hier pin je, krijg je eerst je geld en dan je pinpas, tenminste, als het goed is. Mijn atm vond het leuk om mijn pinpas te houden. Great, meteen ook bij de bank die maar 1 of 2x per maand op het eiland komt. DAG pinpas. Gelukkig nog een 2e bij me, dus die hebben papa en mama voor me geactiveerd in Nederland.

Dat was het even voor nu, de rest vanuit Bali komt van de week weer!

Veel liefs!

• 16 Januari 2013 - 17:25

Huib:

He, een verhaal na 5 maanden. Leuk weer eens wat te lezen

• 16 Januari 2013 - 17:34

Lolotte :

Wat zou je moeten zonder ouders thuis als je op reis bent die het allemaal weer voor je kunnen oplossen :)